ବିଶ୍ୱରେ କୋଭିଡ ମହାମାରୀର ଏକ ପ୍ରମୁଖ ପାର୍ଶ୍ବ ପ୍ରତିକ୍ରୀୟା ଦେଖିବାକୁ ମିଳିଛି । କୋଭିଡ୍ କାରଣରୁ ସ୍କୁଲ ବନ୍ଦ ହୋଇଯାଇଥିଲା । ଫଳରେ ଅନଲାଇନ୍ କ୍ଲାସ୍ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା । ଏଥିପାଇଁ ଅଭିଭାବକଙ୍କୁ ସେମାନଙ୍କ ପିଲାଙ୍କୁ ସ୍ମାର୍ଟ ଫୋନ୍ ଦେବାକୁ ପଡିଥିଲା । ଏବେ ତାହାର କୁପ୍ରଭାବ ଦେଖିବାକୁ ମିଳୁଛି । କୁପ୍ରଭାବର ପ୍ରଭାବ ଏତେ ଅଧିକ ଯେ,ଜାତିସଂଘର ସହଯୋଗୀ ସଂଗଠନ ୟୁନେସ୍କୋ ବିଶ୍ୱବ୍ୟାପି ସ୍କୁଲରେ ସ୍ମାର୍ଟ୍ ଫୋନ୍ ବ୍ୟବହାର ଉପରେ ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ଲଗାଇବାକୁ ନିବେଦନ କରିଛି ।
ମିଳିତ ଜାତିସଂଘର ୟୁନେସ୍କୋ ସଂଗଠନ ଶିକ୍ଷା କ୍ଷେତ୍ରରେ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ଉପରେ ଏକ ରିପୋର୍ଟ ଦେଶମାନଙ୍କୁ ଦେଇଛି । ବିଦ୍ୟାଳୟରେ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା କିପରି ବ୍ୟବହାର କରାଯାଉଛି ସେଥିପ୍ରତି ଗମ୍ଭିର ଏବଂ ଯତ୍ନବାନ ହେବାକୁ ଅନୁରୋଧ କରିଛି । ବିଦ୍ୟାଳୟରେ ସ୍ମାର୍ଟ ଫୋନ ଉପରେ ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ଲଗାଇବାକୁ ରିପୋର୍ଟରେ ସୁପାରିଶ କରାଯାଇଛି । ଏଥିରେ ମାନବ-କେନ୍ଦ୍ରିତ ଆଭିମୁଖ୍ୟର ଆବଶ୍ୟକତା ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ବ ଦିଆଯାଇଛି । ଡିଜିଟାଲ ଟେକ୍ନୋଲୋଜି ଏକ ଉପକରଣ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରେ କିନ୍ତୁ ପ୍ରାଧାନ୍ୟ ବିସ୍ତାର କରେନାହିଁ । ୟୁନେସ୍କୋର ମନୋସ ଆଣ୍ଟୋନିନିସ୍ ମଧ୍ୟ ଶିକ୍ଷା ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟାରେ ଡାଟା ଲିକ୍ ହେବାର ଚେତାବନୀ ଦେଇଛନ୍ତି । କାରଣ କେବଳ ୧୬ % ଦେଶ ଶ୍ରେଣୀଗୃହର ଡାଟା ଗୋପନୀୟତାକୁ ଆଇନଗତ ଭାବରେ ଗ୍ୟାରେଣ୍ଟି ଦେଇଛନ୍ତି । ସେ ଏହା ମଧ୍ୟ କହିଛନ୍ତି ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ବିନା ଅନେକ ତଥ୍ୟ ବ୍ୟବହୃତ ହୁଏ । ତେଣୁ ଏହା ଅଣ ଶିକ୍ଷାଗତ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ । ବ୍ୟବସାୟିକ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ବ୍ୟବହୃତ ହୁଏ, ଯାହା ଅଧିକାରର ଉଲଂଘନ । ମହାମାରୀ ସମୟରେ ୫୦ କୋଟି ଛାତ୍ର କେବଳ ଅନଲାଇନ୍ ଶିକ୍ଷା ହେତୁ ପାଠପଢା ଛାଡିଥିଲେ । କିନ୍ତୁ ୟୁରୋପ ଏବଂ ଉତ୍ତର ଆମେରିକା ଏଥିରେ ଅଧିକ ଲାଭବାନ ହୋଇଥିଲା ।
ଏଭଳି ପରିସ୍ତିତିରେ ୟୁନେସ୍କୋ ଦେଶମାନଙ୍କୁ ଅନୁରୋଧ କରିଛ ଯେ, ଶିକ୍ଷାକୁ ଏପରି ଭାବରେ ବ୍ୟବହାର କରାଯିବା ଉଚିତ ଏହା ମାନବ ଏବଂ ଶିକ୍ଷକ ନେତୃତ୍ବ ନେବାର ମାର୍ଗଦର୍ଶନ ହେବ । କିନ୍ତୁ ୟୁନେସ୍କୋର ମହାନିର୍ଦ୍ଦେଶକ ଅଡ୍ରି ଅଜୁଲେ ବିଶ୍ବାସ କରନ୍ତି ଯେ ଡିକିଟାଲ୍ ବିପ୍ଲବର ସମ୍ଭାବନା ଅଛି । କିନ୍ତୁ ଶିକ୍ଷା କ୍ଷେତ୍ରରେ ବ୍ୟବହାର ଉପରେ ଧ୍ୟାନଦେବା ଆବଶ୍ୟକ । ଉରୁଗୁଏରେ ଆୟୋଜିତ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମରେ ଏହି ରିପୋର୍ଟ ପ୍ରକାଶ ପାଇଛି । ଟେକ୍ନୋଲୋଜିର ସଠିକ୍ ବ୍ୟବହାର ସହିତ ମୁକାବିଲା କରିବାର ଆବଶ୍ୟକତା ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ବ ଦିଆଯାଇଥିଲା । କାରଣ ଟେକ୍ନୋଲୋଜି ଅନେକ ଅକ୍ଷମ ଛାତ୍ରଙ୍କୁ ଉପକୃତ କରିପାରିବ । ଏଥିରେ ଅନେକ ଅବିଶ୍ବସନୀୟ ସୁଯୋଗ ଲୁଚିରହିଛି । ଆଣ୍ଟୋନିନିସ୍ କହିଛନ୍ତି ଇତିହାସରୁ ଶିକ୍ଷା ଗ୍ରହଣ କରିବା, ଆମକୁ ଧ୍ୟାନଦେବାକୁ ପଡିବ ଯେ ପୁରୁଣା ଭୁଲ ଗୁଡି଼କ ଯେମିତି ପୁନଃରାବୃତି ନହୁଏ । କୋଭିଡ୍ ମହାମାରୀ ରେ ଟେକ୍ନୋଲୋଜି କିଛି ସୁଯୋଗ ସୃଷ୍ଟି କରିଥିବାବେଳେ ଅନେକ ଗ୍ରାମୀଣ ଏବଂ ବିଚ୍ଛିନ୍ନ ସମ୍ପ୍ରଦାୟକୁ ଅଧିକ କଷ୍ଟ ଦେଇଛି । ରିପୋର୍ଟରେ ଏହା ମଧ୍ୟ ଦର୍ଶାଯାଇଛି ଶିକ୍ଷାର ଅଧିକାର ଅର୍ଥପୂର୍ଣ୍ଣ ସଂଯୋଗର ଅଧିକାର ସହିତ ସମକକ୍ଷ ରହିଛି ।ବିଶ୍ବରେ ୪% ପ୍ରାଥମିକ ବିଦ୍ୟାଳୟ ମଧ୍ୟରୁ ୧% ରେ ବିଦ୍ୟୁତ ନାହିଁ । ଏଭଳି ପରିସ୍ତିତିରେ ବିଶ୍ବରେ ପ୍ରାଥମିକ ବିଦ୍ୟାଳୟରେ ଇଣ୍ଟରନେଟ୍ ସଂଯୋଗ କରିବା ପାଇଁ ଲକ୍ଷ ଧାର୍ଯ୍ୟ କରିବାକୁ ପଡିବ ।
ରିପୋର୍ଟ ସୂଚାଇ ଦେଇଛି ଯେ ଆଡାପ୍ଟେସନ୍ ପ୍ରକ୍ରୀୟା ଆରମ୍ଭ ହୋଇସାରିଛି । ସର୍ଭେ କରାଯାଇଥିବା ଦେଶମାନଙ୍କରେ ୫୪ ପ୍ରତିଶତ କୌଶଳ ବିକାଶ ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ବାରୋପ କରିଛନ୍ତି । ଯାହା ଭବିଶ୍ୟତରେ ଉପଯୋଗୀ ହେବ । କିନ୍ତୁ ୫୪ଟି ମଧ୍ୟରୁ ୧୧ଟି ଦେଶ ପାଠ୍ୟକ୍ରମରେ କୁତ୍ରିମ ଇଣ୍ଟେଲିଜେନ୍ସ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରିଛନ୍ତି । କିନ୍ତୁ ଡିଜିଟାଲ୍ ଦୁନିଆକୁ ଯିବା କୌଣସି ବିଶେଷ କୌଶଳ ଆବଶ୍ୟକତା କରେ ନାହିଁ । ଏଥିପାଇଁ ଶିକ୍ଷକମାନଙ୍କୁ ଶିକ୍ଷା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଟେକ୍ନୋଲୋଜିର ବ୍ୟବହାର ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ ତାଲିମ ଦେବାକୁ ପଡ଼ିବ ।