ୟୁନେସ୍କୋ ବିଶ୍ୱବ୍ୟାପି ସ୍କୁଲରେ ସ୍ମାର୍ଟ୍ ଫୋନ୍ ବ୍ୟବହାର ଉପରେ ପ୍ରତିବନ୍ଧକ

ବିଶ୍ୱରେ କୋଭିଡ ମହାମାରୀର ଏକ ପ୍ରମୁଖ ପାର୍ଶ୍ବ ପ୍ରତିକ୍ରୀୟା ଦେଖିବାକୁ ମିଳିଛି । କୋଭିଡ୍ କାରଣରୁ ସ୍କୁଲ ବନ୍ଦ ହୋଇଯାଇଥିଲା । ଫଳରେ ଅନଲାଇନ୍ କ୍ଲାସ୍ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା । ଏଥିପାଇଁ ଅଭିଭାବକଙ୍କୁ ସେମାନଙ୍କ ପିଲାଙ୍କୁ ସ୍ମାର୍ଟ ଫୋନ୍ ଦେବାକୁ ପଡିଥିଲା । ଏବେ ତାହାର କୁପ୍ରଭାବ ଦେଖିବାକୁ ମିଳୁଛି । କୁପ୍ରଭାବର ପ୍ରଭାବ ଏତେ ଅଧିକ ଯେ,ଜାତିସଂଘର ସହଯୋଗୀ ସଂଗଠନ ୟୁନେସ୍କୋ ବିଶ୍ୱବ୍ୟାପି ସ୍କୁଲରେ ସ୍ମାର୍ଟ୍ ଫୋନ୍ ବ୍ୟବହାର ଉପରେ ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ଲଗାଇବାକୁ ନିବେଦନ କରିଛି ।

ମିଳିତ ଜାତିସଂଘର ୟୁନେସ୍କୋ ସଂଗଠନ ଶିକ୍ଷା କ୍ଷେତ୍ରରେ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ଉପରେ ଏକ ରିପୋର୍ଟ ଦେଶମାନଙ୍କୁ ଦେଇଛିବିଦ୍ୟାଳୟରେ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା କିପରି ବ୍ୟବହାର କରାଯାଉଛି ସେଥିପ୍ରତି ଗମ୍ଭିର ଏବଂ ଯତ୍ନବାନ ହେବାକୁ ଅନୁରୋଧ କରିଛି । ବିଦ୍ୟାଳୟରେ ସ୍ମାର୍ଟ ଫୋନ ଉପରେ ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ଲଗାଇବାକୁ ରିପୋର୍ଟରେ ସୁପାରିଶ କରାଯାଇଛି । ଏଥିରେ ମାନବ-କେନ୍ଦ୍ରିତ ଆଭିମୁଖ୍ୟର ଆବଶ୍ୟକତା ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ବ ଦିଆଯାଇଛି ଡିଜିଟାଲ ଟେକ୍ନୋଲୋଜି ଏକ ଉପକରଣ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରେ କିନ୍ତୁ ପ୍ରାଧାନ୍ୟ ବିସ୍ତାର କରେନାହିଁ । ୟୁନେସ୍କୋର ମନୋସ ଆଣ୍ଟୋନିନିସ୍ ମଧ୍ୟ ଶିକ୍ଷା ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟାରେ ଡାଟା ଲିକ୍ ହେବାର ଚେତାବନୀ ଦେଇଛନ୍ତି । କାରଣ କେବଳ ୧୬ % ଦେଶ ଶ୍ରେଣୀଗୃହର ଡାଟା ଗୋପନୀୟତାକୁ ଆଇନଗତ ଭାବରେ ଗ୍ୟାରେଣ୍ଟି ଦେଇଛନ୍ତି । ସେ ଏହା ମଧ୍ୟ କହିଛନ୍ତି ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ବିନା ଅନେକ ତଥ୍ୟ ବ୍ୟବହୃତ ହୁଏ । ତେଣୁ ଏହା ଅଣ ଶିକ୍ଷାଗତ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ବ୍ୟବସାୟିକ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ବ୍ୟବହୃତ ହୁଏ, ଯାହା ଅଧିକାରର ଉଲଂଘନ ମହାମାରୀ ସମୟରେ ୫୦ କୋଟି ଛାତ୍ର କେବଳ ଅନଲାଇନ୍ ଶିକ୍ଷା ହେତୁ ପାଠପଢା ଛାଡିଥିଲେ । କିନ୍ତୁ ୟୁରୋପ ଏବଂ ଉତ୍ତର ଆମେରିକା ଏଥିରେ ଅଧିକ ଲାଭବାନ ହୋଇଥିଲା

ଏଭଳି ପରିସ୍ତିତିରେ ୟୁନେସ୍କୋ ଦେଶମାନଙ୍କୁ ଅନୁରୋଧ କରିଛ ଯେ, ଶିକ୍ଷାକୁ ଏପରି ଭାବରେ ବ୍ୟବହାର କରାଯିବା ଉଚିତ ଏହା ମାନବ ଏବଂ ଶିକ୍ଷକ ନେତୃତ୍ବ ନେବାର ମାର୍ଗଦର୍ଶନ ହେବ । କିନ୍ତୁ ୟୁନେସ୍କୋର ମହାନିର୍ଦ୍ଦେଶକ ଅଡ୍ରି ଅଜୁଲେ ବିଶ୍ବାସ କରନ୍ତି ଯେ ଡିକିଟାଲ୍ ବିପ୍ଲବର ସମ୍ଭାବନା ଅଛି । କିନ୍ତୁ ଶିକ୍ଷା କ୍ଷେତ୍ରରେ ବ୍ୟବହାର ଉପରେ ଧ୍ୟାନଦେବା ଆବଶ୍ୟକ ଉରୁଗୁଏରେ ଆୟୋଜିତ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମରେ ଏହି ରିପୋର୍ଟ ପ୍ରକାଶ ପାଇଛି ଟେକ୍ନୋଲୋଜିର ସଠିକ୍ ବ୍ୟବହାର ସହିତ ମୁକାବିଲା କରିବାର ଆବଶ୍ୟକତା ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ବ ଦିଆଯାଇଥିଲା । କାରଣ ଟେକ୍ନୋଲୋଜି ଅନେକ ଅକ୍ଷମ ଛାତ୍ରଙ୍କୁ ଉପକୃତ କରିପାରିବ । ଏଥିରେ ଅନେକ ଅବିଶ୍ବସନୀୟ ସୁଯୋଗ ଲୁଚିରହିଛିଆଣ୍ଟୋନିନିସ୍ କହିଛନ୍ତି ଇତିହାସରୁ ଶିକ୍ଷା ଗ୍ରହଣ କରିବା, ଆମକୁ ଧ୍ୟାନଦେବାକୁ ପଡିବ ଯେ ପୁରୁଣା ଭୁଲ ଗୁଡି଼କ ଯେମିତି ପୁନଃରାବୃତି ନହୁଏ । କୋଭିଡ୍ ମହାମାରୀ ରେ ଟେକ୍ନୋଲୋଜି କିଛି ସୁଯୋଗ ସୃଷ୍ଟି କରିଥିବାବେଳେ ଅନେକ ଗ୍ରାମୀଣ ଏବଂ ବିଚ୍ଛିନ୍ନ ସମ୍ପ୍ରଦାୟକୁ ଅଧିକ କଷ୍ଟ ଦେଇଛି । ରିପୋର୍ଟରେ ଏହା ମଧ୍ୟ ଦର୍ଶାଯାଇଛି ଶିକ୍ଷାର ଅଧିକାର ଅର୍ଥପୂର୍ଣ୍ଣ ସଂଯୋଗର ଅଧିକାର ସହିତ ସମକକ୍ଷ ରହିଛି ।ବିଶ୍ବରେ ୪% ପ୍ରାଥମିକ ବିଦ୍ୟାଳୟ ମଧ୍ୟରୁ ୧% ରେ ବିଦ୍ୟୁତ ନାହିଁ । ଏଭଳି ପରିସ୍ତିତିରେ ବିଶ୍ବରେ ପ୍ରାଥମିକ ବିଦ୍ୟାଳୟରେ ଇଣ୍ଟରନେଟ୍ ସଂଯୋଗ କରିବା ପାଇଁ ଲକ୍ଷ ଧାର୍ଯ୍ୟ କରିବାକୁ ପଡିବ ।

ରିପୋର୍ଟ ସୂଚାଇ ଦେଇଛି ଯେ ଆଡାପ୍ଟେସନ୍ ପ୍ରକ୍ରୀୟା ଆରମ୍ଭ ହୋଇସାରିଛିସର୍ଭେ କରାଯାଇଥିବା ଦେଶମାନଙ୍କରେ ୫୪ ପ୍ରତିଶତ କୌଶଳ ବିକାଶ ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ବାରୋପ କରିଛନ୍ତି । ଯାହା ଭବିଶ୍ୟତରେ ଉପଯୋଗୀ ହେବ । କିନ୍ତୁ ୫୪ଟି ମଧ୍ୟରୁ ୧୧ଟି ଦେଶ ପାଠ୍ୟକ୍ରମରେ କୁତ୍ରିମ ଇଣ୍ଟେଲିଜେନ୍ସ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରିଛନ୍ତି । କିନ୍ତୁ ଡିଜିଟାଲ୍ ଦୁନିଆକୁ ଯିବା କୌଣସି ବିଶେଷ କୌଶଳ ଆବଶ୍ୟକତା କରେ ନାହିଁ । ଏଥିପାଇଁ ଶିକ୍ଷକମାନଙ୍କୁ ଶିକ୍ଷା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଟେକ୍ନୋଲୋଜିର ବ୍ୟବହାର ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ ତାଲିମ ଦେବାକୁ ପଡ଼ିବ


cell phone effects on studentscovid 19 effects on education systemcovid 19 effects on studentscovid 19 effects on the worldschool online classesunesco latest newsunesco latest news for indiaunesco today newsunesco world heritageunesco world heritage siteswide world education servicesworld wide education
Comments (0)
Add Comment
Close Bitnami banner
Bitnami
Close Bitnami banner
Bitnami